Tabung rumah ;)

Wednesday, June 6, 2012

Guests come crashing on - we shall need these!

as salam
hye there

In 2 weeks time, insyaAllah we will get the capitol that we need to get things for our homey. Yeay! Yesterday when hubs break the news, I feel like my heart was going to explode! Haha. So dramatic, I know. ;p

So far we only planned for basicbasic things. Hubs said to forget the idea of getting kitchen cabinets but I managed to hold it for a year. After discussing for the budget, we finally came to a number that we both agreed on. (banyak yang I bajet extra sudah dicantas dengan tak bersalah oleh hubs. Takpalah. Ada rejeki kita beli rumah lagi, kita hias cara I pulak, ok?)

ANYWAY, now I am listing things that need to be bought when guests crash in. Paling dekat is 3 weeks away - in laws are coming! Cuakness! (sebab kena tunjuk skill memasak juga. Hewhewhew)

Previous planning only includes the both of us (and bakal baby - sebab da kata nak beli mainan siap-siap tu kan.. haha) Bila tengok-tengok balik, benda yang sebelum kami hold dulu dah jadi benda kena cari juga. Contoh, katil/tilam/comforter kami nak hold dulu, tapi sekarang ni at least kena cari jugaklah 2, 3 comforter (sebab family besar) dan tikar to complement it - at least la. Sebab I memang nak beli karpet kemudian kemudian je. Takmo la rush into things.

So, just to share, we shall need to buy:
1) comforter with tikar
2) bantal, selimut and sarung bantal juga
3) tuala
4) kain pelekat/batik
5) periuk belanga and kuali yang proper sikit
6) pinggan and gelas extra
7) cutleries
8) rak penggantung pakaian - ni mmg hubs nak beli.
9) drawer pakaian - just in case tetamu crash lama sikit and suka unpack baju (kalau I, koboi je baju dalam beg pun. haha. tapi kalau jadi tuan rumah kena la senonoh sikit, kan?)

Buat masa ni tu aje. Yang lainlain I figure out later lah. Pray for my success in nailing the tasks!

Daa~

No comments:

Post a Comment